About Us

Confindustria Lombardia is the Lombardy’s Entrepreneurial Federation.

Founded in 1971, it is composed by 10 associations with 13 thousand companies and 700 thousand employees, nearly a quarter of the entire system of Confindustria:

• Confindustria Bergamo
  • Associazione industriale Bresciana
  • Unindustria Como
  • Associazione industriali di Cremona
  • Confindustria Lecco e Sondrio
  • Confindustria Alto Milanese
  • Confindustria Mantova
  • Assolombarda Confindustria Milano Monza e Brianza
  • Confindustria Pavia
  • Unione degli industriali della Provincia di Varese

Confindustria Lombardia - by cooperating with both Italian and international political institutions and economic and social organisations as well as Universities and research centers - aims to increase the competitiveness and sustainability of Lombardy’s enterprises. Mission and Values: Guaranteeing the central importance of industry, the driver of Lombard economic, social and civil development; Representing companies and their values at institutions of all levels (Regione Lombardia, European Commission), contributing to social well-being and progress. From this standpoint we guarantee increasingly diversified, efficient and modern services.